ER DU NY PÅ HOLSTEBRO SPORTSRIDEKLUB?

KUNNE DU TÆNKE DIG AT GÅ TIL RIDNING?

Hvis du går med tanken om at starte til ridning, så er det altid godt at komme til en prøvetime.

På vores elevhold er der mellem 6 og 8 ryttere og holdene er ligeledes inddelt efter niveau.

EN PRØVETIME

Gå ind og kig på vores holdoversigt og find et egnet hold og skriv kontakt herefter vores daglig leder Tina Rosengaard (30 59 10 88) og få en snak om muligheder, plads på holdet m.m.

HVAD SKAL JEG HAVE PÅ?

Når du kommer til prøvetime eller starter til ridning, er det en god idé at have bukser på, som er lavet af et blødt stof. Husk at klæde dig på efter vejret (bare fordi det regner kan vi godt ride udendørs). Desuden skal du have ridehjelm på - vi har lånehjelme. Ligeledes kan du også låne en sikkerhedsvest af os. Og brug ligeledes gerne gummistøvler eller sko med hæl, så foden ikke glider gennem stigbøjlen.

HUSK: det er ikke tilladt at have sandaler eller lign. åbne sko på i staldene hos ponyerne/hestene.

HVAD GØR JEG?

Du skal gerne møde cirka 30 minutter før undervisningens start. Find ridelæreren (kan som oftest findes i stalden eller i ridehuset/ridebanen) - alternativt så kom ind i stalden og find én, der kan hjælpe dig.

Når du kommer til din ridetime, må du forvente at skulle strigle og sadle ponyen/hesten op (det nytter derfor ikke noget at komme 10 minutter før undervisningens start).

Start med at rense hovene for at tjekke, om der mangler en sko, eller der sidder sten fast i hoven.

Derefter gnubber du ponyen/hesten over hele kroppen med en gummi gnubber for at løsne skidtet og øge blodcirkulationen. Til sidst børster du ponyen/hesten med hårene for at fjerne løse hår og skidt. Alt dette er vigtigt, ellers kan du risikere, at ponyen/hesten få gnavesår. Hver elevpony/-hest har sine egne strigler.

Der må først trækkes ind til undervisning, når du har fået lov af ridelæreren. Når du kommer ind i ridehuset/ridebanen, trækker du ind på midten, så ponyerne/hestene kommer til at stå på en række side ved side. Husk at spænde gjorden endnu engang inden du stiger op. Når du er kommet op, skridter du ud til væggen og skridter ponyen/hesten stille og rolig varm. Når timen er ved at være færdig, skridter du af, så ponyen/hesten kan nå at få pulsen ned. Når ridelæreren siger til, rider alle ind på midten på en række side ved side, og venter på signal til at måtte stige af. Derefter sætter du bøjlerne op, og du er klar til at trække hesten op i stalden.

Hvert hold sørger også for at feje staldgangen efter timen, så der er pænt i stalden.

STARTE TIL RIDNING

Hvis du ønsker at blive tilmeldt et hold, skal du oprette en profil på vores hjemmeside og herefter sende en mail til info@holstebro-sportsrideklub.dk. Det kan godt ske, at du bliver skrevet på venteliste.

I den mail du sender til os, skal vi bruge følgende oplysninger: for- og efternavn på rytteren der skal tilmeldes (navnet der er oprettet i vores system) samt hvilket hold der ønskes tilmelding på.

Når du har fået plads på et hold, sendes der en "pakketilmelding" til din mail med et link til indtastning af betalingsoplysninger, når indtastning er registreret i vores system, er pladsen din.

HVAD KOSTER DET AT GÅ TIL RIDNING?

Når du går til ridning, betaler du for undervisning månedligt og et medlemskab og administrationsgebyr kvartalsvis.

Du kan finde en oversigt over vores priser under "Priser -> Rideskolen".

VELKOMMEN TIL HOSK